søndag 11. august 2013

Norseman: Reisebrev frå Roger svart trøya Eide

Det var ønske om et reisebrev. Så god lesning til den som ønsker. Håper det kan gi litt inspirasjon til at nåken fleire blir med å kasta seg i vatnet.

Norseman 2013 – Racereport (evt. reisebrev)
Norseman 2013 har vært hovedmålet for sesongen 2013! Fekk plass gjennom
den lokale Hardanger kvoten på 5 plasser! Eg har trent bra. Heilt på grensa av det kroppen og familien har akseptert. Med hovedvekt på sykkel. Løpt en god del, men få turar over 16km… Og så måtte eg læra meg å svømma:-)

Support teamet: Nils-Fredrik som hoved support og Anne (kåno) som manager.

Den store (lange) dagen
Dagen var der og klokka ringte 01:10(ikkje klag på at du må opp tidlig for å delta på bergen-voss) hadde da sovet fra 22:30. bilen var pakka og klar, så avr. voss 01:40 Starta mat og veske inntak med ein gong. Når vi kom til Eidfjord var det ein heilt spesiell stemning, det går bare ikkje ann å forklara. Vindstille, opphold og 18 grader i lufta. Flatt vann som holdt 17 grader . Det var meldt et vanvittig vær med 15-20 m/s over vidda og 30-50mm nedebør fram til kl 18 på kvelden.

Svømming
Kl. 04:00 gjekk ferja fra Eidfjord. Da var det kun ein vei tilbake så blei da 1 time til doing, mat og påkledning av våtdrakt. Kl. 04:50 var det bare og hoppe i det. Og hoppet var ikkje så skummelt så dei skal ha det til. Til overraskelse for mange var det no begynt å blåse og bølgene var betydlig store. Fant meg ein plass ved kajakkane der det var lite folk. Så sleppe ein å bli oversvømt. Starten gjekk litt over kl.5 og 3800m med fjord skulle forserast. Det lengste eg har svømt på trening er 2100m så dette kom til å bli hardt. Etter 2 min. kontrollert svømming var det å leite etter nåken bein og drafte på (det er lov på svømme delen) fant 2 stk. som eg bytta litt på å ligge bak. Eter 20 min. kunne eg sjå sentrum. Og tenkte at no er eg snart framme.. men med svømmebriller som lakk og blei fullt med vaten i bølgene og uten linser var vel ikkje avstandsbedømmelsen den beste. Kom på land etter 1t22min på 117 plass.Eg var svimmel og kvam (sjøsjuk) sprang/gjekk sidelengs opp av vatnet som ein krabbe. Var på god vei inn i folkemengden som sto og heia før eg fekk summa meg.

T1
Eg var så dårlig etter symje delen at eg ikkje klarte å huska på oppgåvene mine. Då var det veldig deilig å høyra Nils’en spør meg mens me sprang mot sykkelen ,skal eg hjelpa deg å åpna våtdrakto? Eg hadde glømt at så snart ein er utav vatnet skal våtdrakto åpnast og dras ned på hoftene og av med badehette, brille og øyrepluggar. (da e viktig å spara 5-10sek. Når målsetningen er 14-15 timar..) Når eg først skjønte kor eg var så gjekk da som smurt og planlagt. Satt meg på baken og drakto vart dradd av, så sokkane. På med tørre sokka, sykkelsko, Vossevangen sykkeltrøya og reflksvest utanpå ferdig lagra med mat. Ta sykkelen som var fullt opp med fiskaslo og gels og springa mot utgangen av T1. Tid i T1 blei 5 min17 sek (88 beste tid)

Sykkel
Det var her eg skulle gjøre løpet, dette skulle vær min øvelse.. Kom meg kjapt på sykkelen. Prøvde å kjøre rolig og kontrollert for å få varmen i bein. Mat og drikk med ein gong. Fant ein man eg fulgte inn til stigningen på Måbudalen begynte. Fant et tempo som var passelig, men kjente fort at kroppen og beina var tunge. Vind er et stikkord fra sykkeldelen. Den vinden som var meldt, ja den kom. Og vi kjente den godt oppover dalen. Fra Vøringsfossen til Dyanut var det veldig tungt. Måtte ligge i bukken og presse på første giret.. Ved Dyranut (tid 2t15min 124beste tid) sto supporten med mat, drikke og vinterjakken. Over vidda var det stort sett kraftig side motvind, langs eine vatnet fekk vi vinden plutselig i ryggen og farten spratt opp i deilige 50-55km/t. Etter 90km og halvvegs blei Geilo passert i stor fart, men ca 40min etter skjema (4t 8min 117beste tid). No venta da 4 harde bakka på rappen. Der siste bakken er opp Imingfjell 12,5 km lang og 550 høgdemeter. På toppen av Imingfjell skulle det egentlig være ganske lett inn til T2, men sinnsykt vind og null sikt gjorde det tøft. Jeg stod nesten stille oppe på fjellet.

(Utdrag fra bloggen til Allan Hovda (www.triallan.com) som kom på 3. plass:
"På toppen av Imingfjell var det skikkelig motvind, og tidlig i nedkjøringen så lå jeg med over 200 watt i aeroposisjon i nedoverbakke uten at farten var høyere enn 25 km/t.")

Det sier alt om vinden! Så var det 30 km med nedover bakke til T2. Med telehiv(helvete) alla ned fra mjølfjell pluss gruspartier pga. veiarbeid. I perioder føltes det veldig farlig å ligge i tempo bøylen. Men her prøvde eg å kjøre kontrolert med høg frekvens for og spara beina til løpedelen. Inn i Austbygde mot T2 kjente eg at det skulle bli godt å bli kvitt sykkelen, for no var eg lei av å trø… Tid 8t 8min (115 beste tid).

T2
No var fokuset på plass igjen forhold til T1. Nils’en tok i mot sykkel og viste vei til der dei hadde satt fram løpeutstyr. Eg tok av sko og sokka. På med tørre sokka, trødde oppi joggisane og sprang. Ein veldig god skiftesone. Tid 1min29sek. (10 beste tid. Bedre enn nåken av proffane)

Løp
Ut frå T2 kjente eg at beina var i storslag No venta min aller første maraton! satte fart og begynte og plukka andre utøvarar. Support teamet tok meg igjen etter ca 3 km. Og mat og drikke inntaket kunne starte, fikk og då heve av meg vinterjakken og sykkeltrøya som eg valgte å starte springinga med pga. eg var kald etter nedkjøringa. Men nede i dalen var sola komt fram og ein heilt ann temp. Første 12km gjekk lett på 1 time, det er 5 min/km i snitt. Frå 15-16km begynner det å stige rolig oppover langs ei elv. Der gjekk det tungt, men klarte å springe inn til den berykta Zombiehill på 25km. Derfra og inn er det lov med følge, og Nils’en skulle gå med meg resten. Det blei ein skikkelig vitamin innsprøytning. Bare da å starta med gange var deilig. Ein litt ann belastning på musklaturen. Tett oppfølging av mat, drikke pluss nåken og snakka med, nåke eg ikkje hadde gjort dei siste 12 timane. Nils’en pusha fart og vi plukka mange utøvera. I svingane opp Zombiehill stod da masse folk og heia, då va da bare å få fart på beina og spring litt (men trur da liggna meir på ein pingvin) På 32.5km er det checkpoint. Her må du være blant dei 160 første for å sleppa opp på fjellet. Eg var på 94 plass (tid 3t 41min. 65 beste tid) veldig fornøyd. Fossar på vidare, det flatar litt ut, men tørr ikkje springa for å spara beina til seinare. Først no er da nåken som passera. 3-4 stk i lett jogg/gange som eg bare lar gå. Ingen rykk og napp no, kunn jevn gange! Så var det inn himmelporten ved 37.5km og opp i steinrøysa. 5km og 500 høgdemeter igjen. Anne blir med herfrå og inn. Frå 37.5 og inn må alle ha sekk med mat drikke og kler. Det vart og sekk bytte for Nils’en, etter kvart fant me ut at det var gløymt og flytta over gel og bananer til ny sekk. Resten av turen blei veldig tung! Nilse’en førde ann og eg hakk i hel og hadde kun fokus på å setta beina riktig. Det var så vondt å løfte beina. Løfta bare blikket for å sjå etter masto ein 4-5 ganga. Når det var ca.50m igjen fekk eg ein utøvar opp i ryggen og hadde krefter til å legge inn ein liten spurt. Og der, plutselig sto eg på toppen 15t 34min etter jeg hoppet i Eidfjorden!! (maraton tid 5t 58min 78 beste tid) Fantastisk følelse!!!!

Etter at tørre kler var komt på. Seiers foto i boks. Meir mat som egentlig ikkje vil ned. Var tanken å sulla seg til heisen og reisa ned. Men, den gjekk ikkje!!! Dagens nedtur. Ein ting er å gå opp på sure/ødelagte bein, men å gå ned er betydlig verre. Brukte 2 timar på 5km siste delen med hodelykt. Overnatta på vandrerheimen på gaustblikk. Eg kan ikkje huska at eg la meg på puto. ‪#‎sleten‬

Tusen takk til det fantastiske support teamet som gjorde denne dagen mulig. Som i Norseman kansje er den 5 øvelsen!!!

Oppsummering
God svømmedel tidsmessig, men blei veldig sjøsjuk. Sykla betydelig dårligere enn ka eg hadde tenkt. Løpsdelen er der eg overraska og er best. Bra ernæring (som er tritaleters 4 øvelse)
Total tid: 15.34.40 det ga ein 94 plass i herreklassen og 105 totalt sett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar