lørdag 23. mai 2015

Isaksen vann fyrste ritt i Fana tredagars!

Kjetil tok sigeren! Me gratulerar!!
I Pinsen går det tradisjonelle Fana 2-dagars, som i år er Fana 3-dagars, med fire aktive ritt på tre dagar. Fyrst ut var rundbanerittet "Lønningrittet" som gjekk i dag, laurdag 23.05.

Kjetil Isaksen, Vossevangen CK, tok like godt sigeren! Dette er eit sterkt resultat, og fin oppreising for Kjetil som har hatt ein del uflaks og tekniske uhell i det siste! Me gratulerar og bukkar i hatten! Me har fengje inn fylgjande rapport frå storsyklisten sjølv:




Endelig! I kveld var det Lønningsrittet som ble kjørt. Første ritt i rankingrittet, Fana 3-dagers. Endelig var det tørre veier og ok vær. De første rundene var det mange som ville i brudd. De fleste ble kjørt inn. Og det gikk ganske så rolig til tider. Etter ca. 3-4 runder, var det noen av de sterkere rytterne som fikk en luke, 2-3 mann. Jeg bestemte meg for å støte meg opp. Etterhvert kom det opp noen til, og ved halvkjørt løp var bruddet satt. Vi var da 8 mann.  Vi kjørte jevnt. Og med såpass stort brudd var det ganske behagelig tempo. To runder før mål ble det støting igjen. Når det er to km igjen, er det en Hero-syklist som ligger litt foran bruddet. Det er ingen som vil ta siste føringen opp til han. Når det er 500 meter til mål, har han fremdeles en god luke. Jeg bestemmer meg da for å rykke fra de andre. Jeg får fort en luke og kjører det jeg kan over siste bakketoppen. I nedoverbakkene tar jeg en del innpå. Og gjennom siste sving tar jeg litt til. 50 meter før mål passerer jeg Hero-syklisten og kommer endelig først over mål. Det blir nok tøft å forsvare ledelsen de neste dagene, men jeg gleder meg stort til fortsettelsen.

Arkivfoto frå Fana 2-dagars i 2014!
Sindre Bjerkestrand Haugsvær (IK HERO) og Øystein Blom-Ohlsen (Åsane CK) utgjorde resten av pallen! Det var mange sterke namn på startstreken! Sjå resultat på våre resultatsider.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar