mandag 3. august 2015

Kjetil nr. 22 på Criterium gateritt

Kjetil Isaksen, Vossevangen CK, sykla laurdag det 4. rittet i Noregscupen på landeveg i Trøndelag og criterium gateritt sundag. Rittet laurdagen viste seg å verta den hardaste løypa i år med over 3000 høgdemeter. Då vart det ikkje eit ritt som passa for Kjetil, men det var mange sterke ryttarar som vart teke ut av rittet før Kjetil. Gaterittet sundag passar derimot Kjetil langt
betre. Her låg han å kniva i gruppa som kjempa om 14. plassen med meget sterk sykling. Han enda til slutt på ein sterk 22. plass. Les Kjetil sin rapport under, og sjå resultat på våre resultatsider.

NC 4 og criterium gateritt
Lørdagen var det 160 km fellesstart på programmet. Dette skulle egentlig være en av de letteste løypene i årets NC. Det var en runde på 20 km som vi skulle kjøre 8 ganger. Hver runde besto av 400 hm, dvs 3200 hm totalt.. Det var to lange bakker pr runde, så løypa var vel heller den hardeste i årets NC. Som ventet gikk det bånn spiker fra start. Jeg kom meg i god posisjon inn i bakkene på første runde. Kjente likevel at det var hardt å sitte med. Mange falt av alt på første runden. Og det skulle ikke gå så mye bedre for meg. Etter to runder måtte jeg også slippe. Ganske surt, men et lite plaster på såret at det var mange andre som opplevde det samme. Vi var en liten gruppe som fikk sykle en runde til. Det var da igjen ca 50 ryttere totalt. Og til slutt var det kun 15 ryttere som fikk sykle til mål. Hardt og brutalt!

Gaterittet gikk heldigvis bedre. Det var en svært teknisk runde med 14 nittigraders svinger, og div parkerte biler på ulike steder. Også i dag var det flat pedal fra start. Jeg kom meg opp i gruppe to og kjempet der gjennom nesten hele rittet. Det var en gruppe på 13 som fikk gå fra start. Gjennom hele rittet lå hele feltet på en lang strek. Så det gikk unna! Gruppe to besto til slutt av 10-12 ryttere. Og de 13 i front holdt unna. Vi var de siste som ble tatt ut noen runder før mål. Vi fikk beskjed om å spurte om plassering på siste runde. Jeg var ganske ferdig da og kom blant de siste. Vil tippe rundt nr 20-22. Bra form i dag og godt å få bekreftet at noe er gjort riktig i sommer. Alt i alt en tøff helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar