søndag 3. mai 2015

Kjetil med ein del stong ut i sesongstarten

Kjetil Isaksen, Vossevangen CK sin einaste ryttar som syklar Noregscup-nivå landeveg i år, har hatt ein del utur i sesongstarten sin. I sesongopninga i Rådalen rundt tok han rett nok ein sterk 3. plass, men deretter har han hatt tre helger med stong ut. Les Kjetil sin eigen versjon under:

Styr og ståk, 3 x DNF på 3 uker …
Etter en godkjent 3. plass i Rådalen rundt,

har ikke rittene gått helt på skinner …

I Sund fellesstart var jeg ikke helt våken. Da feltet sprakk opp ble jeg liggende i gruppe to. Litt fortvilet. Når vi endelig begynte å jobbe sammen knakk jeg en eike …

NC 1 var jeg klar for å gå i kjelleren og tømme meg helt. Plasseringsmessig hadde jeg ikke store forhåpninger i en så hard løype. De to første gangene opp lengste bakken var brutale. Tredje gangen gikk faktisk lettere. På vei ned igjen skjer det som ikke skal skje. I 55 km/t treffer jeg et hull. Jeg skjønner fort at jeg ikke klarer å holde meg på vegen. Fokuset blir å gjøre det beste ut av det. Jeg sikter mellom en lyktestolpe og et tre. Heldigvis treffer jeg. Flyturen/lang salto blir målt til 8 meter. Lang historie kort: slår ut pusten, spytter blod. Utover det, like hel. Tror dette er en av de mest ubehagelige opplevelsene både på sykkel og ski. Men lykkelig over utfallet.

I dag syklet jeg Eikerrittet. Dvs. det var hvert fall planen. Fint vær og fin løype. Etter halvveis ritt var det flatt hjul ... Det skal sies at haiketuren rundt løypa var ganske så fin. Møtte masse hyggelige folk på de ulike strekkene :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar