søndag 14. juni 2015

Kjetil i Noregstoppen! Kanonkøyring under NC-helg på Eidsvoll

Kjetil Isaksen er i aksjon i helga, då det er tredje NC-runde, med Noregscuphelg på Eidsvoll. Laurdag var det rankingritt på 100 km, rundbane fire rundar. Store delar av Noregseliten stilte til start! Kjetil kjempa heilt i toppen og kom i mål på 13-plass på same tid som vinnaren! Dette er ein kjempeprestasjon av Kjetil som hevdar seg i toppen, trass i at han ikkje har eit lag rundt seg i løypa. Fillip Eidsheim frå Team Fixit.no tok sigeren, medan Garmin-proff Kristoffer Skjerping vart nr. 3!


Spurten går! Kjetil og Vossevangen CK er med!

Kjetil har sendt oss fylgjande rapport;

"NC helg nr. 3, Eidsvoll. Ranking
Godt nøgd! Skulle berre mangla!
100 km fellesstart sto på programmet. Endelig sol og varme! 130 syklister stilte til start og nesten samtlige Continental-lag stilte med mange ryttere. Det var mange som ville i brudd på dagens relativt flate løype. Når det går i nesten 50 km/t i snitt første 45 minuttene, er jeg imponerte at de i hele tatt forsøker. Etterhvert ble det etablert brudd og farten gikk noe ned. De første 80 km gikk det greit for min del. De siste 20 km derimot, ble det mer enn nok action. Velt nr 1 kom jeg meg greit rundt og kom meg kjapt opp igjen i feltet. Etter det ble det et svært anspent felt. Så kun 5 km seinere smeller det skikkelig. Hyl og skrik og knekte sykler. Jeg drar rett ut i grøfta, men kommer opp på en sykkelsti på andre sida. Syklisten foran meg kjører rett i et skilt.. Denne gangen blir det vanskeligere å komme tilbake. Inn i den lengste bakken (ca 10 km før mål), har vi 100 meter frem til feltet. Dvs det som er igjen av feltet, 50-60 prs. På toppen av bakken klarer vi akkurat å få kontakt. Dette kostet dessverre ganske mye. Når det er 3-4 km igjen har jeg fått pusten tilbake og forsøker å komme meg fremover i feltet. Når det er 1 km igjen går vi inn i en bakke. Jeg klarer å passere mange før det. På toppen er jeg i 4-5 posisjon. Da begynner beina å bli ganske tunge, og ikke al verden å spurte med. Kommer i mål til en respektabel 13 plass. I morgen er det 140 km og 3 tøffe stigninger. Den lengste er nesten 300 h.m."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar