lørdag 27. juni 2015

Kjetil nr. 23 på NM gateritt

Kjetil Isaksen, Vossevangen CK, tok ein sterk 23. plass på NM gateritt fredag kveld. Gateritt er fartsfylt, teknisk og knallhardt køyr i ei rundløypa i ein by, og denne gongen var Gjøvik plassen det skjedde. Sjå resultat på våre resultatsider, sjå video under samt les Kjetil sin rittrapport:


Kjetil:
Da var det plutselig klart for et av sesongens store mål. Ganske gira og spent var alt klart i Gjøviks gater. På forhånd visste samtlige at Coop-Østerhus med sine 8 mann, kom til å kjøre bånn spiker fra start. Med 16 stk 90-graders svinger på 1,5 km var det heller ingen hemmelighet at starten ville bli veldig kritisk. Disse antagelsene var desverre helt riktig. Posisjonskampen var ekstrem, selv under masterrunden. Når starten gikk ble jeg skvist rett i fortauet. Mens sykkelen var i veibanen, sto jeg med en fot på fortauet. Ble da liggende helt bak. Jeg avansert etter det i feltet. Og ut på runde to lå jeg midt i feltet. Det varte ikke lenge. To ryttere foran meg gikk rett i bakken. Jeg kom akkurat rundt, men må tette en stor luke. Etterhvert kommer jeg meg opp til en gruppe på ca 10 prs. Hva som skjer lengre frem hadde jeg ikke oversikt over. Etter gode heiarop fra mitt gode støtteapparat/Leiar Rong og beskjed om at vi tar innpå gruppa foran, ser jeg litt lysere på ting. Noen av rytterne fremme faller av og gruppa vår blir noe større. Det er 16 mann som holder unna til slutt. Jeg plukker en del ryttere de siste rundene og kommer inn som nr 22 eller 23. Etter kaosstart ble det ikke så værst til slutt. Nå går rundturen med Leiaren videre til Hedmarksvidda rundt i morra og så NM tempo i Åndalsnes. Da er det Rong og Nils'en som skal få kjørt seg. Jeg blir servicemann :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar