søndag 14. juni 2015

Ny topplassering av Kjetil i NC!

Kjetil går "all inn" i spurten,
og leverer eit nytt kjemperitt!
Kjetil er i slag! I dag sundag 14.06, var det fellestart nr. tre i Noregscup'n. Etter eit kanonritt i går, fylgte Kjetil opp med nytt toppløp! I kamp mot dei beste laga i Noreg, imponerar han stort då han stiller som einsleg Vossevangar på dette nivået i år. I dag kom han inn som nr. 22 i det sterke feltet, på same tid som til dømes Fillip Eidsheim og Herman Dahl! Dette lovar bra for framhaldet! Me har fengje fylgjande skildring frå hovudpersonen sjølv:

Norges cup nr. 3

"Dette var et ritt jeg hadde heller små forhåpninger. Tre skikkelige bakker, og deriblant den berykta Minnesåsen. Det var også i dag høyt tempo første timen. Men i motvinden ble det en billig start. Etter en god time, var jeg så trengt at jeg bare måtte stoppe.. Hele kortesjen forsvant fort forbi og det var bare å tråkke på. Kom meg etterhvert opp på bilkøen og kom meg tilbake i feltet. Før stigning nr 2/Minnesåsen gikk det ganske rolig. Heldigvis. Som ventet blir det kamp om de første plassene. Jeg kommer inn som ca. 60-70. Det stresser meg litt i starten. Kanskje var det ikke så dumt likevel. Jeg finner en fin flyt og sykler forbi mange. Får gode rygger oppover og er overrasket over hvor greit det går. Mot toppen passerer jeg mange som vanligvis sykler fra meg i lengre stigninger. På toppen havner jeg i en fin gruppe og vi tar igjen gruppa foran oss. Vi er en gruppe på ca 30 mann og det går bra unna. Opp tredje og siste bakke (etter ca 80 km) sitter jeg også med. Og en mil seinere har vi hentet ledergruppen. Nesten for godt til å være sant. De siste 5 milene er er relativt flate, så jeg er optimist. Etter ca 100 km går det avgjørende bruddet. 12 mann kommer seg avgårde og alle de store laga er representert. Etter det går det rolig. Så rolig at en stor gruppe kommer opp en mil før mål. For min del har jeg forsøkt å spare mest mulig krefter til avslutningen. De siste 7-8 km går det som ventet fort. I den tekniske avslutningen er det  utfordrende å komme seg frem. Med 1 km-merket er det fremdeles ganske mange foran meg. Jeg må sykle alene på sida og det koster ganske mye. Over mål er jeg nr 10 i feltet. Det vil si 22 totalt. Jeg hadde ikke drømt om en så god plassering i dette rittet. Så veldig godt fornøyd. Og mest fornøyd med hvordan det fungerte i bakkene."



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar